A Yves Cogan francia cég összehozta a világ egyik legdrágább szemüvegkeretét, mely kereskedelmi forgalomba kerül, és a Power 13 Diamonds nevet viselte. A Power Design nevet viselő prémium sorozat PWPR13 sikermodelljét 136 darab 1, 07 karátos, különleges tisztaságú, csiszolt gyémánt díszíti, melyeket 24 karátos arany foglalatba rögzítettek. Az ékszerkeret különlegessége az, hogy kiskereskedelmi ára nyolc ezer euró, ami körülbelül. 2, 2 millió forint. A cég elmondása szerint az előzetes megrendelésre elkészített keretek iránt igen nagy érdeklődés mutatkozik a Közel-Kelet, valamint Oroszország felől.
A Joop 2010 őszétől, már nem csak fantasztikus formájú női szemüvegeket tervez, hanem új kollekciójában nagyszerű, és izgalmas férfi keretek is megtalálhatóak. Az újdonsült unisex kollekció izgalmas, meglepő, fantáziadús, csakúgy, mint a Joop! design stúdió alapítója, Wolfgang Joop, aki az egyik leghíresebb német divattervező. A polihisztor designer nagyszerű érzékkel keveri a klasszikus megjelenést a legújabb divatirányzatokkal, és ezzel a kombinációval még nemzetközi díjak sorát is elnyerte. Szemüvegkeret kollekcióit a kreatív design, a divatos színek, valamint a kifinomult forma határozza meg. A szemüvegkeretek minősége és kidolgozottsága is nagyon magas színvonalú.
A Police napszemüvegeket és karórákat, szinte mindenki ismeri. Nem kell senkinek sem bemutatni az extravagáns és trendi modelleket. Azonban azt már kevesebben tudják, hogy ki is áll a Police márka mögött. Bruno Palmegiani-val, a Police tervezőjével Szőnyi Elemér társalgott a Police márka létrejöttéről, sikeréről, múltjáról, jövőjéről, valamint immár harminc éve töretlen sikerének titkáról.
A Magyarországon elsőként megjelent Pierre Cardin, az egyik, legismertebb és legelismertebb márkanév, melyhez az évek alatt a kortalan elegancia, igényes megjelenés, jó minőség és reális ár társult. Pierre Cardin francia divattervező, a nagyok közül elsőként használta üzletek nyitásához a saját nevét. Az haute couture-t, vagyis az egyedi gyártású, rendkívül különleges divatcikkeket általa ismerhette meg a nagyközönség, ez az exkluzivitás fedezhető fel az optikai kereteken és a napszemüvegeken is egyaránt. A klasszikus formákat ötvözik a Pierre Cardin keretek és napszemüvegek, nagyon gazdag részletekkel, kortalan, ugyanakkor időszerű megjelenést kölcsönöznek, ötvözik magukban a tervező szemléletét és az aktuális trendet.
Azonban sok esetben szakítanak a tradíciókkal, és néhány modellt egyenesen a jövő designja inspirálja. A női modellek között megtalálható a mostanában eléggé divatos kétágú, villás szár, oldalt nyitott lencse, a férfi modelleknél viszont a klasszikus pilótaforma valamint a dupla híd, az extra kényelmet pedig a rúgós szár biztosítja. Mostanában egyre több modellen található a tervező aláírás-logója.
Az 1988-ban létrehozott brit Inspecs célja, hogy tetszetős, nagyszerű minőségű, mégis megfizethető árú szemüvegeket állítson elő. A magánkézben lévő társaságnak, mindkét alapító tagja részt vesz a mindennapi tevékenységben. Ez teszi lehetővé a cég számára a kellő rugalmasságot és kreativitást, valamint azt a képességet, hogy gyorsabban reagáljon a piaci változásokra és trendekre, mint nemzetközi versenytársai. Bennük megvan az a szenvedély és energia, amelynek eredményeként megkapták “az Egyesült Királyság legdinamikusabban fejlődő szemüvegtervező cége” címet.
Tehát az Inspecs szemüveggyártó cég vehette át az óriási presztízsű Királynői Díjat (Queen’s Award) nemzetközi tevékenységéért, melynek alapja a cég legutóbbi 3 évben mutatott rendkívül gyors, mintegy 500%-os növekedése a nemzetközi üzleti életben. Az Inspecs céget a Business Week magazin egymást követően már második alkalommal sorolta az ötszáz legjobb, és legdinamikusabban növekvő európai cégek közé, ahol a 39. helyre került. Az Inspecs tudja azt, hogy milyen erős pozitív hatást gyakorol viselőjére, önbecsülésünkre egy megfelelő szemüveg, valamint tisztában van azzal is, hogy milyen kedvező kereskedelmi hatása van a jól összeállított széles választéknak a kiskereskedő üzleti eredményére.
A hazai forgalmazók és az Inspecs együttműködésének köszönhetően új márkák jelennek meg hazánkban az optikai piacon, melyeket különböző formai kialakítás, az élethelyzetekhez illeszkedő választék, a színek harmóniája, a felhasznált anyagok nagyszerű minősége jellemez.
A Kenmark Group amelyet 1972-ben alapítottak, optikai szemüvegkeretek és napszemüvegek, valamint nem dioptriás lencséjű napszemüvegek tervezésével, értékesítésével és terjesztésével foglalkozik. Már több mint 35 év tapasztalatával, a Kenmark csoport nagyon büszke arra, hogy versenyképes áron minőségi termékeket, valamint magas színvonalú ügyfélszolgálatot biztosít. A márkák rendkívül nagy választékában vezető divatházak tervezőitől Amerika nagyon jól ismert ikonjaiig, olyan termékeket kínálunk, amilyeneket a vásárlók szeretnének.
Kentucky államban található a Kenmark, és egy közel 6700 négyzetméteres létesítménnyel rendelkezik egy központi helyen Louisville-ben. A Kenmark jól ismeri az optikai ipart. Ez sokkal többet jelent, mint csupán az anyagok, és a szakmabeli tudás. Kivételes tehetségű tervezői, minőségi gyártás valamint az ügyfelek igényeinek megértése révén a Kenmark olyan termékeket és szolgáltatásokat kínál, melyek sikerre segítik a látásjavítással foglalkozó szakembereket és kereskedőket. A Kenmark egyik részlege a Couteur Designs, Group, olyan neves tervezők által készített szemüvegeket kínál, mint Vera Wang, Dana Buchman, Jhane Barnes, Cynthia Rowley és Lilly Pulitzer. A República, Thalia, Hush Puppies, Wolverine, Timex mind a Kenmark márkás kollekciói valamint egyéb divatházaké. Amerikának nagyon sok különböző arca van. A Kenmark tervező csapata tisztában van az amerikai kultúrával, a színekkel, trendekkel, márkákkal, valamint az amerikaiak választását meghatározó jól ismert ikonokkal is. A Kenmark amerikai szemlélettel választotta ki márkáit, mely eltérő az európai divatházakétól. Az általuk alkotott valamint tervezett márkák, mint a Hush Puppies és a Cynthia Rowley a kutatási és stratégiai éleslátás, rálátás jegyében születnek. Legyen az akár hóbortos stílus lányoknak, vagy gyakorlatias viselet a dolgozó férfinak, a Kenmark alkotásai nemcsak egybecsengenek az amerikai trendekkel, hanem előre is vetítik azokat. A Kenmark egyben a divat, valamint a barátságos kiszolgálás kombinációját képviseli. Nemzetközi tapasztalattal párosul, az amerikai hozzáértés. Óriási ötletekkel rendelkező emberek, realisztikus világképpel.
1998. óta töretlen az Area cég fejlődése. A siker nagyrészt a sokat utazó, mindig naprakész, dinamikus menedzsment munkásságának gyümölcse, amely lépést tart a világon éppen kialakuló divatirányzatokkal, valamint azokat képes olyan minőségi termékekben kifejezésre juttatni, amelyek széles célközönség igényeit elégítik ki. Az ARVIS a legtökéletesebb azok számára, akik a legjobbat szeretnék az élettől, kifinomult és ragyogó módon megvalósítva azt a vágyukat, hogy kitűnjenek mások közül, úgy, hogy ne kelljen eltávolodniuk az olyan férfias igényektől sem, mint a praktikum, a megbízhatóság és a minőség. Az ARVIS olyan nagyszerű szemüvegeket kínál, amelyek a könnyedén elegáns stílust összehasonlíthatatlanul jó illeszkedéssel párosítják. Tökéletesen kényelmes kiegészítőt, amely alkalmazkodva viselőjének szinte minden mozdulatához, stabilitást valamint harmóniát biztosít.
A divatszakmában már nagyon jól ismert Swarovski kristályokkal díszített bőr ékszereiről híres Cango és Rinaldi cég napszemüvegeivel és optikai szemüvegkereteivel társított ékszer szettjei elég jó eséllyel pályázhatnak a vásárlók kedvence címre, különösen a divatot kedvelő valamint a szemüveget kiegészítőként viselő hölgyek körében. Az szintén nagyon fontos, hogy olyan napszemüvegeket is forgalmaznak, amelyekben a lencsét dioptriásra lehet cserélni. Az már önmagában is ékszernek tekinthető Cango és Rinaldi keretek nem csupán közönséges acetát műanyagból készülnek. Ötféle, különböző természetes anyagokkal kombinált színes, önmagukban mintázott, rendkívül látványos megjelenést kölcsönző, úgynevezett kompozitokból készítik el, Olaszországban a Safilo csoport egyik üzletében, a Cango designerek tervei alapján. Az ottani ipari kultúra valamint műszaki háttér szavatolja, az optikai üzletekbe szánt termékek magas minőségét, a közepesnél kicsivel drágább fogyasztói árát. Az pedig magától értetődő, hogy minden egyes termék megfelel az európai uniós előírásoknak. A női vásárlók régi óriási álma válik valóra azzal, hogy az új, divatos szemüvegükhöz nem a teljes város bejárásával kell véletlenül hasonló szín- és motívumvilágú gyűrűt, karkötőt, nyakláncot, fülbevalót, kulcstartót találniuk, hanem az optikusnál teljes mértékben azonos, harmonizáló darabokat vásárolhatnak egy szettben. A Cango és Rinaldi kollekció összeállításánál különleges figyelmet fordítanak arra, hogy minden korosztály rátalálhasson a magának megfelelő fazonra és stílusra minden arcformához.
A termékcsaládok legfőbb, és legkiemelkedőbb ékességét továbbra is a különleges csiszolású Swarovski kövek adják. A belőlük formált organikus motívumok a garnitúra minden egyes darabján visszaköszönve teremtik meg a Cango és Rinaldi világára jellemző sajátos harmóniát, hangulatot, eleganciát. Az Amerikai Egyesült Államokban a vállalkozás maga teremtette trenddel már sikerrel kísérletezett. Az ott élő hölgyeknek nagyon tetszett az új anyag és design, de a legjobban az a koncepció, miszerint egy helyen szerethetik be a szemüveggel összhangban lévő ékszerekhez, kiegészítőkhöz. A Cango és Rinaldi termékei a Roberto Cavalli, Fendi valamint Armani szemüvegkeret újdonságaival egy időben jelennek meg. Ötvenféle együttessel indulnak, de viszont mivel hosszabbtávú árukapcsolatot terveznek, az év végére szeretnének 100 változatot kínálni.
Az X-IDE jelmondata a 2010-es Mido-n a következő: teret a színnek! Tiziani Tabacchi, az Immagine Eyewear kreatív igazgatója elmondása szerint, idén is kísérletezés folyt a szárak, szárvégek díszítésével és újragondolásával kapcsolatban. Miközben a középrészek tudatosan semmi változás nélkül tisztán és egyértelműen kidolgozottak, a szárak eközben igazi kreatív remekművek.
Rengeteg szín esetében találkozunk árnyalatok közbeiktatásával, így van ez például a méregzöld, sárga, narancssárga vagy piros esetében. A majdhogynem minden X-IDE keretre jellemző élénk színek ugyanúgy jelen vannak természetesen, mint mindig, elsősorban a lila és a kék. Minden szár tanúságtétel a kifejezőképesség mellett de nem ad teret a harsányságnak vagy akár a túlzásnak. A végeredmény egy hihetetlenül könnyű, kényelmes X-IDE szemüveg, amit szinte öröm viselni. A technikai valamint az esztétikai megoldások minden X-IDE modellt egyedivé és különlegessé tesznek, a bőrbetétek, vágási megoldások és más-más technikai bravúroknak köszönhető az, hogy minden szemüveg különleges, egyedi dizájn használati tárgy.
Magyarországon már 2010 februárjától a jól ismert márkát, a Jai Kudo-t a Licon kft képviseli. A gyártóval teremtett közvetlen kapcsolat biztosítja, azt hogy a Licon a tőle megszokott színvonalon értékesítse a Jai Kudo kereteket, állandó raktárkészlet, biztosított utánpótlás, folyamatos kommunikáció. A gyártó óriási erőt fektet termékei megfelelő megjelenésére, értékesítésüket magas színvonalú marketinggel támogatja. A Jai Kudo 6 havonta megújítja termékválasztékát, ennek megfelelően a Liconnál is mindig megtalálhatóak a legújabb Jai Kudo modellek.
Az élet bármely területéről jöhet az inspiráció, akár egy kézitáska csatjától, egy egyedi ékszer feltűnő részletéig. Születhetnek új ötletek akár a textilek, a lakberendezés, a bútorok világából is egyaránt. Egyértelműen a divat mindig alapvető irányelv, minden új kollekció kialakításánál, ezért a Jai Kudo valamint JK London márkáknál is. A kialakítás rendkívül fontos összetevője a kényelem, egyesítve a funkcionalitás fontosságát a formák könnyedségével. Mind a két márka jellemzője az egyszerű, jól hordható forma, amely minden arcformának előnyös, és a figyelmet a szemre irányítja. Annak érdekében, hogy minden arcformához megtalálható legyen a leginkább megfelelő keret, mindkét márkában megtalálható a kontúrok gazdag választéka.
A Jai Kudo márkát a modern nagyvárosi környezet, valamint a pillanat szelleme inspirálta. Kifinomult ízlést, tiszta vonalakat, precizitást és időtlen eleganciát sugall megjelenése. A Jai Kudo az olyan a férfiakhoz és nőkhöz szól, akiknek a szemüveg választása nem csak kifejezi a rájuk jellemző stílust, de ugyanakkor tökéletes harmóniában is van egyéniségükkel.
Abbey Road, Fulham, Ealing, Kensington, Bondstreet, Wimbledon, Westminster Ezek a nevek, bizonyára ismerősen hangzanak azok számára, akik már részt vettek, londoni városnéző körúton. A londoni metróállomásokról kapták nevüket a JK London modelljei! A JK London modelljei, kifejezetten a 16 és 24 év közötti korosztály számára készültek, a kereteket a vibráló színek, érdekes részletek, valamint élvonalbeli kidolgozás jellemzi. Designjának kialakítására legfőképpen a városias, utcai stílus és a legeslegújabb divat hatottak. A JK London-megjelenés egyszerre nagyon direkt, friss, vagány, ugyanakkor fiatalos és vidám. Ez az innovatív ötvözet nagyszerű azok a fiatalok számára, akik fantáziát és nagyvárosias megjelenést szeretnének kifejezni szemüveg-viseletükkel.
2010-ben bővítette választékát a Röhm Group. A klasszikus keretek mellett már új modellekkel is jelentkezik a Henri Coombes, Röhm Image Rush, ami a korábbi Eyecons márkát váltja fel. A megbízható minőség valamint az igényes kidolgozás megtartása mellett különleges figyelem jut a divat követésére is.
A márka nevét egy kortárs mauritiusi festőművészről kapta, aki saját maga tervezi a kollekció dizájn világát. A kollekciót azok számára készítették, akiknek a kiegészítő nem csak egy részletkérdés, hanem úgy gondolják, hogy megkülönböztető jelleget kölcsönöz viselőjének, stílusával annak egyéniségét, egyediségét hangsúlyozza. Ezek a keretek teljesen egyediek, óriási figyelmet fordítottak a részletek kidolgozására és arra is, hogy megjelenésében kövesse az aktuális trendeket. Az egyszerűség valamint az elegancia összefonódása adja meg a kollekció kreatív kisugárzását.
A Mercedes Benz méltán híres világhírű autóiról, melyeket mindig is a technikai valamint a biztonsági megoldások úttörőjének tartottak. Az autók világában megérdemelten megszerzett hírneve mellett, a cég három új termékcsaládot alkotott az elmúlt években, amelyek a minőség, a tartósság valamint a használhatóság hármas kritériumát is teljesítik. Ezek a termékek a következők: karórák, a kézzel készített bőr kiegészítők és az elegáns szemüvegkeretek. Minden Mercedes Benz termék közös jellemzője a modern design és a klasszikus, időtlen stílus. Az új Mercedes Benz luxus szemüveg kollekció, annyira magas minőséget jelenít meg szemüvegeiben, mely ritkán tapasztalható.