A napszemüveg napjainkban már egyenesen kötelező egészségügyileg, azonban régen ezzel szemben inkább kényelmi vagy luxuscikknek számított. Viszont nem létezett mindig. Szeretnétek tudni, hogy milyen napszemüveget visel itt Steve McQueen?
A kérdésre a válasza következő: Persol napszemüveget. Előfordulhat, hogy nem ismeritek a Persol márkát, annak mint az olasz design elkötelezett híve bemutatnám egy kicsit.
1917 Torino - Giuseppe Ratti fényképész, a Berry optika tulajdonosa elindul útján a nemzetközi hírnév irányába: belekezd műszakilag élenjáró szemüvegeket összerakni, melyek eleget tesznek sport- és repülőgép pilóták igényeinek a kényelem, a szem védelme valamint az optimális látás szempontjából. Így jelenik meg a Protector szemüveg füstüveg lencsékkel, melyeket gumiba ágyaztak és elasztikus szalaggal rögzítettek a fejre. Az új típusú szemüvegeket szinte azonnal használatba veszik a Fegyveres Erők és az Olasz Légierő pilótái, valamint még az olasz hírességek, melyek között Gabriele D'Annunzio költő, író talán nektek is ismert lehet.
A húszas években fejlesztették ki a később minden Persol napszemüvegben használt híres sárgásbarna lencsét, ami semleges üvegből készült szilícium-dioxid felhasználásával különleges gyártási folyamat szerint. Ettől kapta a színét valamint magas szintű védelmét a nap ártalmas sugarai ellen.
1938-ban létrejön a Persol márka, mely nevével is hangsúlyozza, hogy ez a nap ellen, a szem védelme érdekében készített eszköz forradalmi újdonság ugyanúgy minőségileg, mint a viselet szempontjából. A Per sole, olaszul azt jelenti a nap ellen. Ennek a terméknek különleges jellemzői vannak: a letisztult design, az üveg lencsék, egy Meflecto elnevezésű, a cég által létrehozott rendszer, amely lehetővé teszi, hogy a szemüveg szárai rugalmasan alkalmazkodjanak a fej szélességéhez. Ezen kívül is van még a Persolnak büszkesége például a Nyíl, amely egyben a szemüveg megkülönböztető jegye: ez a pántnak a megerősítése, ami kívül egy nyíl alakú, régi harcosok kardjairól mintázott díszben nyilvánul meg.
1957-ben születik meg a híres 649-es modell, amelyet a még napjainkban is gyártanak. Ennek a modellnek az érdekessége, hogy eredetileg a torinói villamosvezetők számára tervezték, akiknek szükségük volt egy olyan széles szemüvegre, amely a huzattól és a portól megvédi a szemüket munka során. A különleges és nagyon jól sikerült eredeti design azonban olyan sikert hozott a modell számára, mely az 1961-es legendás Válás olasz módra című filmig röpítette, amelyben maga Marcello Mastroianni viselte. Grazie, Marcello!
1950 - 1970 Már egyre gyakrabban viselik nem csak pilóták és sportolók, de a kor népszerű személyiségei, a színházi valamint a filmvilág sztárjai, többek között Greta Garbo és Steve McQueen is. Az utóbb említett szinte rajongója volt a márkának. 1968-ban viselte legelőször a kék lencsés, PO 714 SM modellt a Thomas Crown ügy forgatásán, amely a szemüveget és ugyanúgy őt is legendává emelte. Több, mint negyven év elteltével a Persol azzal ünnepelte a színészt, hogy kedvenc szemüvegét új, speciális kiadásban újították meg. Ezért ez lett a Steve McQueen Special Edition Collection.
Ez márka, azóta is egyre népszerűbb a hírességek, sztárok köreiben és mindemellett elévülhetetlen érdemei vannak az ipari munkaszemüvegek, extrém sportokhoz szükséges szemüvegek tervezésében valamint gyártásában is.
Mindegy, hogy színes, hegyes, retró, nagy lencséjű, pilótastílusú, nem létezik olyan celeb, aki ne lett volna legalább egyszer napszemüveggel paparazzóképen lekapva az utcán. Itt bemutatjuk a legnépszerűbb sztárok által kedvelt darabokat, melyektől igen nehezen válnának meg. Sokan csak az öltözet miatt hordják, mások inkább takarni akarják az arcukat vele, de vannak olyanok is, akik csak a Nap sugarai ellen óvják szemüket. De valami biztos: mindenkinek a táskájában akad egy mutatós darab, pláne, ha gyakran fotózott híres emberekről van szó. Íme tehát az ő kedvenc darabjaik!
Jessica Alba nagyon szereti a színes kiegészítőket, kedvence ez viszonylag nem túl drága, nyolcvanasas évekre hajazó, Knockaround márkájú napszemüveg.
A Victoria's Secret modelljét szinte lehetetlen lefotózni napszemüveg nélkül! Kedvence ez a retro darab, melynek bár elég borsos ára van, Miranda Kerrnek mégis megéri, mert nagyon sokszor éjszaka is ezzel védekezik a lesifotósok vakuja ellen.
Beyoncé is imádja a divatot az újdonsült anyukának, saját ruházati márkája van, s ért is hozzá!
Gwen Stefani, a No Doubt énekesnője sosem volt híres unalmas szettjeiről. Viszont az igaz, hogy neki nincs vesztenivalója, mert visszatérést tervezi a zeneiparba, mindamellett sikeres divattervező, a L.A.M.B. dizájnere.
Rihanna általában az éppen aktuális hajszínéhez választ napszemüveget, ez a bézs Karen Wlker-szemüveg még inkább kiemeli platina haját.
Nicole Richie kivétel nélkül mindig saját márkájú (House of Harlow 1960) napszemüvegben mutatkozik a nyilvánosság előtt. Ez természetes, egy kis reklám sosem árt!